Khamis, Januari 22, 2009

Kecian Dr. Jeffry Kitingan!!!!!!

Saya betul2 kecian Dr. Jeffry Kitingan. sudah lah disingkir dan dilucutkan jawatan Ketua Perhubungan PKR Sabah dan Sarawak Baru2 ini. Malah ada lagi suku2 sakatnya mahu menghalau Jeffry keluar terus dari PKR. Daily Express 22hb Jan 2008 ( Perlantikan Anwar Wajar - Bosi) menyatakan bahawa Dr. Edwin Bosi (Orang Dusun juga) menyokong penuh perlantikan Anwar sebagai Ketua Perhubungan PKR Sabah. Dr Bosi juga menambah bahawa, Dr. Jeffry Kitingan telah gagal melaksanakan tugas sebagai Naib Presiden PKR dan Pemandu PKR Sabah dan Sarawak. Penulis fikir Dr. Jeffry boleh la dianggap ikon penarik dan wira KadazanDusun dalam PR. tetapi suku sakatnya pun menghentam Jefrry. (Mungkin Dr. Edwin pun menyimpan niat menjadi wira kadazan dusun dalam PR)

Jadi betul2 kecian Jeffry. Percubaan kali ke-3 mau jadi ketua parti sekali lagi gagal. Jawatan sebagai Naib Presiden pun sebagai nama dan boneka Anwar saja...Macam lah orang Sabah tiada yang layak pegang jawatan Ketua Perhubungan PKR Sabah. Ini menunjukkan bila Anwar jadi PM nanti (kalu jadi la) gerenti banyak orang Semenanjung mengetuai Jabatan Kerajaan Negeri dan Persekutuan. Guru-guru dari semenanjung pun berlambat bagai cendawan tumbuh selepas hujan. Habis la kita orang Sabah. Laungan Borneosasi hancur berkecai...hehehehe.

Jom kita keluar PKR ramai2. apa tunggu lagi. sudah tau ada masalah besar mau ikut lagi.

23 ulasan:

MAWAR BERDURI berkata...

hai junid?

baru padan dengan muka nya (jeffry).

Junid Bin Gunsalam berkata...

hey mawar berduri..
betul2 padan muka Jeffry..
Memang tiada rezeki la dia tu..hehehehe

Srixon berkata...

kalau mcm tu saudara maulah itu UMNO kekal selama2nya di bumi Sabah?

Junid Bin Gunsalam berkata...

hye srixon,
terima kasih kerana masuk dlm blog sy. bkn mcm tu saudara, tapi kita mesti kenal Anwar dulu (lihat post sy kenali Anwar). Anwar ini serpihan UMNO juga. apa yg penting sekrang kita mesti memberi teguran membina kepada BN. kalu PKR pun susah juga...rata pemimpin orang buangan UMNO juga....

Srixon berkata...

heheheh tiada masaalah bah saudara bagi saya kita sokong PKR sebagai batu loncatan saja untuk cara menghalau UMNO dari bumi Sabah yang tercinta ini, harapkan PBS? jauh panggang dari api saudara fikir2kan lah

Junid Bin Gunsalam berkata...

hye srixon,
sy rasa tiada bezanya UMNO dan PKR..Anwar awal2 lagi sudah bantai orang kita (KadazanDusun). maksudnya Anwar sendiri ndak mau orang kita menjadi pemimpin...lagipun..anwar kita tau sdh perangai dai semata-mata mau jadi PM saja. saudara ckp sokong PKR sebagai batu loncatan saja. saudara fikir PKR ini bodoh ka? PKR juga mau kuasa dan pangkat. Kalu misi saudara mau halau UMNO, PKR yang berkuasa, lagi teruk kita. memang saudara ini tiada pendirian politik. mau sokong PKR semata-mata mencapai sesuatu. apapun tq dengan pendapat saudara. sy suka berdialog dengan saudara.

Srixon berkata...

kenapa agaknya saudara nie terlampau BENCI sama YB. Dato Anwar Ibrahim sedangkan abang saudara menyokong? adakah saudara ada bercita2 mau jadi YB di kawasan Tandek akan datang?

Junid Bin Gunsalam berkata...

hye..srixon..
yang saudara pla terlampau menyokong Anwar apa hal pla. adakah saudara juga bercita-cita menjadi YB dengan rekomen saudara Anwar..sya tidak niat nak jadi YB. sya cuma meluahkan pandangan sya shaja. jangan tuduh sebarang tuduh. memang dlm politik susah mau ckp. tiada satu pun yang bersih. dia bergantung kita punya prinsip parti apa yang disokong. kita masing2 punya hala tuju hidup. fahamkan. jangan kaitkan sya dengan adik saya. adik beradik tidak semestinya harus sama fahaman politik. sebab dlm politik tidak yang akan kekal selamanya. ia datang dan pergi. prinsip sys, politik tetap politik, tetapi keluarga tetap keluarga juga. fahamkan saudara.

sya cadangkan supaya lebih gentlemen. kalu berani dedahkan identiti saudara. jangan jadi pengecut mcm Anwar yang mau jadi PM melalui pintu belakang...tq

Srixon berkata...

nah jgn marah bah saudara saya kenal saudara dan keluarga saudara, bapa saudara kawan saya juga semasa dia kerja sebagai ketua anak negeri, ko relax bah saudara jangan marah2 -:)bah teruskan usaha saudara menulis di blog saudara, saya bukan asal tandek dan tidak berniat mau jadi wakil rakyat palis-palis aiso bakat bah saudara dan sikul pun tidak tinggi macam saudara

Junid Bin Gunsalam berkata...

hye srixon..bukannya marah, cuma menafikan tuduhan sauadara. bah ndak apa juga bah tu. kita berdamai saja. hahahaha

tq kerana memberi komen dlm blog sy..saudara keja n orang mana?

Srixon berkata...

hehehehe sya asal Tuaran bah nie tapi jadi org KM sdh sebab kena ikat kaki sdh sya kerja di kebajikan KM sya biasa betul tu sama bapa ko dia sama bapa mertua sya lah paling kuat sokong si datuk dr. maximus dulu tapi tdk tau kenapa diorg tdk sokong sdh, bah wish u good luck k now ko berjawatan tinggi sdh and ramai lagi tu kamu adek beradek ringan sikitlah bebanan bapa ko sya bangga juga sama bapa ko sbb berani dan tahan lasak

Junid Bin Gunsalam berkata...

tq srixon...
harap satu hari nanti kita akan berkenalan secara live. heheheh

Srixon berkata...

ok bah boss aiso masalah asal kena belanja mee goreng -:)

Junid Bin Gunsalam berkata...

ok srixon..
nanti saya belanja mee goreng juga..hehehehe

ILLIE berkata...

saya bagi pihak SAM (Suara Anak Marudu ) menjemput saudara untuk menganggotai marudu bloggers group http://marudubloggers.blogspot.com/

SANGURU berkata...

sdr Junid dan srixon, sdr berdua sebenarnya berjiwa patriotis dan ada pula kemampuan minda dsb. Alang-alang berfikir dan berjuang bah, gunakan parti sendiri (Parti baru) untuk mengusai segala kekusutan. Terlalu mengharap orang seberang untuk mengusai? boleh tu boleh juga tapiiii.....sdr2 fikirlah pelan2 ya.

Little Mike berkata...

Bina bangsa.. bina martabat... maju bangsa majulah juga orang kita.

saya ada pandangan tersendiri mengenai senario politik di sabah khususnya di tempat kita tapi biar la saya katakan kembalikan kuasa politik sepenuhnya kepada SABAH.

Untuk kawasan N5. Tandek pula, saya berpendapat perlu ada 'peralihan'politik yang bermaksud biar la orang tempatan memimpin orang tempatan.. Dan orang tempatan itu biar la juga yang individu yg tau bekerja, ada karisma dari segi idea untuk rakyat.

Umar al-Longobi berkata...

ha ha ha! tersenyum sy sendiri mendengar pertikaman jari sdr junid n sdr srixon. apapun, itu sstu yg +ve sekiranya kesimpulnnya baik. parti baru? pemimpin tempatan? sy rasa kita tidak kekurangan pemimpin. kenapa pemimpin kita x menonjol/ x ditonjolkan? sy lihat di situ ada `politik` yg perlu dirungkaikan. sbg pemimpin/bakal pemimpin, kita bukan sahaja perlu berpendidikan tapi mesti ada seni berpolitik. bah... plan2 bah kau junid. kim slm sama si jurin n juari ya. tq

Junid Bin Gunsalam berkata...

hye illie..
sya ok juga bah..tiada masalah juga. boleh juga ikut bloggers SAM. bah nanti ko bgtau sy la. heheh

Tanak Tandik berkata...

Junid,

kalau tak kenal Anuar, jangan cakap sembarangan. kamamalu tulun kimaragang. apa yang kau cakap itu belum dianggap kau kenal anuar. kalau nak tanya pasal anuar, baca lebih banyak sikit. baru aku boleh berdiolag dengan kau pasal anuar. PBS pun menumpang kasih rupanya sama UMNO. hahaha! mainan sentimen betul. penipu besar!

kimaragang tulin berkata...

Mana ada orang temakan hasutan kau Junid. sekarang ini, makin ramai orang masuk PKR. orang sekarang Junid, jangan kau anggap bodoh. silap2 tekencing kau nanti menjawab. palan2 sory.

Tanpa Nama berkata...

berlibur hujung minggu, saya terbaca ni ulasan saudara pasal Dr Jeffry. Minta maaf saudara,kecian=kasihan(ejaan sebenar)jangan kasihankan Dr Jeffry kerana disudah memiliki segalanya. Yg perlu kasihan adalah kita yg tiada apa-apa. Nda payalah ulas,kau faham jg kau pun dari km jg tu.

Sabah berkata...

saya ingin melihat ulasan daripada saudara saudari tentang politik di Sabah ini. Semua ulasan tersebut berpandukan kepada ini "SABAH"